Innholdsproduksjon

Tekst, foto, film, design, chatbots, musikk - alt er innholdsproduksjon. Det er imidlertid samspillet mellom formatene og hvordan de snakker med folk som avgjør verdien av den.

Hva gjør vi

Vi kan lage innholdsproduksjon som funker! For å engasjere alle typer målgrupper, gjelder det å treffe på stil, tone og ikke minst mottakers modus. Derfor er elgene en allsidig gjeng med strategisk, kreativ og kommersiell teft.

Nysgjerrig på hvordan vi jobber med innholdsstrategi? [Les om det her!]https://elg-website-frontend.herokuapp.com/kompetanser/strategi-og-kreativitet)

AI-briller på gul bakgrunn. Illustrasjon til sak om innholdsproduksjon hos Elg.

Tekst for web

Vi leverer artikler til produktsider, landingssider og magasiner (print og web). Men hva er vel godt innhold uten distribusjon? Som trafikkdrivere bruker vi derfor sosiale medier, nyhetsbrev og Google ads, for å nevne noen. I de fleste tilfeller gjøres ulike uttak til ulike målgrupper.

Synlighet i SoMe

Viktig for tekst til web:

  • Effektivt og tydelig språk - det viktigste først
  • Del opp med undertitler, faktabokser og visueller
  • Høy grad av relevans for målgruppen og god SEO

Visuelle virkemidler

Hvilket bilde eller filmsnutt du velger til Facebook-posten din er avgjørende for effekten av den. Virkningsfullt design, foto og film tar umiddelbart tak i blikket, følelsene og intellektet vårt. Visueller er dermed spesielt viktig på nett, hvor behovet for å skille seg ut og stoppe hektiske scrollefingre er stort. Effekten ligger i detaljene og evnen til å speile målgruppen.

Gode visuelle virkemidler:

  • Illustrasjon er effektivt når vi skal forklare kompliserte ting eller skape egenart.
  • Godt design er nødvendig som rammeverk og løfter enhver brukeropplevelse.
  • Film er spesielt effektivt for rekkevidde og engasjement i SoMe.
  • Foto brukes i de fleste sammenhenger til å fremheve øvrig innhold.

Elg samarbeider med noen av de beste stills- og filmfotografene i bransjen, samt dyktige illustratører og designere med UX- og UI-kompetanse.

Bile av en krøllet gul internettkabel på blå bakgrunn. Illustrasjon til sak om innholdsproduksjon for markedføringsbyrået Elg.

Hvorfor chatbot?

Enten du trenger å avlaste kundeservice eller ønsker å være en underholdende aktør i markedet, kan chatbot-formatet være en ypperlig mulighet. Det viktigste fortrinnet chatbot-formatet har, er at det skaper umiddelbar interaksjon med målgruppene dine og kan varieres i det uendelige.

Syng ut!

Elg besitter også låtskriverkompetanse og nettverk til profesjonelle musikkprodusenter. En sang egner seg spesielt bra for å få frem et budskap på en morsom og fengende måte. Sammen med musikkvideo, animert eller ekte film, kan det potensielt vekke stor oppmerksomhet i SoMe, for ikke å snakke om internt på jobben.

Usikker på hva slags innhold som passer din merkevare? Snakk med oss, så finner vi en vei som skaper effekt på målene dine.